Day 1 journey to Nairobi

by Janny Huitema on april 18, 2016

Day 1 in Kenya!

Zondag ochtend 17 april, 5:00 AM – Amsterdam Schiphol. Klaar om te vliegen! We troffen elkaar bij de terminal, en checkte niet veel later onze bagage in. Eenmaal door de douane nog wat te drinken voor onderweg gehaald, en boarden maar!

8:00 AM vlogen we naar Paris Charles de Gaulle, anderhalf uurtje zo voorbij “gevlogen”. We vlogen nog niet of Stan was al buiten westen! Aangekomen in parijs een overstap van anderhalf uur met de bus naar de volgende gate, en geboard op het vliegtuig naar Nairobi. Een luxere vlucht dan verwacht, met zeer goede service en comfort van Kenya Airways.

20:00 PM Keniaanse tijd kwamen we dan eindelijk aan in Nairobi. Onze koffers eenmaal opgepikt verlieten we het vliegveld en konden we buiten aangekomen uit een groot aantal taxichauffeurs kiezen die ons naar ons hotel wilde rijden. Bij aankomst van het hotel waren we vooral erg onder de indruk van de drukte en hectiek in de stad.

We besloten na onze spullen een plekje te hebben gegeven even in de stad een rondje te lopen, op zoek naar een tentje om te eten. Daar zagen we ook ontzettend veel armoede. Als enige blanken op straat werden we aan alle kanten benaderd en aangesproken. “Mzungu” zijn wij. Ze zijn wel allemaal erg blij, en vriendelijk. Een jongen wilde ons met veel enthousiasme een CD geven, want hij had echt talent zei hij! Of we vrienden mogen zijn werd ons veel gevraagd met gigantische glimlachen, maar ze hadden ook allemaal heel erg honger. Best schrijnend, omdat veel van de mensen die ons benaderden jonge kinderen waren.

Laat op de avond hebben we dan toch ergens een hapje eten gehaald in een vies tentje die nog open was die wij als eerste tegenkwamen, maar het vlees op deze broodjes was koud, er waren veel vliegen. Patat – geprobeerd, vlees – nee (Stan een beetje, like a BOSS). We wilde onze etensresten niet weggooien na al de armoede en honger die we hebben gezien in maar een paar straten. We troffen een tipsy Keniaan, Paul, die eigenlijk al te laat thuis kwam en een boze vrouw thuis had. Hij luisterde naar onze plannen en verhalen met veel enthousiasme. We hebben het resterende eten aan hem meegegeven, want hij wist wel de juiste mensen om dit aan te geven. Na onwijs veel indrukken Zijn we in ons hotel onder de klamboe gedoken.